عبدالرحیم سیدی
فوزیه سیدی فوزیه سیدی

اعلان  جنازه و فاتحه

بسم الله الرحمن الرحیم

بازگشت همه به سوی اوست

محترم عبدالرحیم سیدی به حق پیوست

فوزیه سیدی خانم . احمد فرید سیدی، احمد فهیم سیدی و احمد فواد قیس سیدی پسران. فروزان انوری و فرنگیس سیدی دختران.

لطیفه یوسفی خواهر ، محمد رفیق یوسفی پسرماما و شوهر خواهر.

منیره سیدی، شگوفه سیدی و زحل خسروی عروسان. نیلاب انوری، زحل انوری و مریم انوری نواسه ها .محمد کاظم خسروی خسر پسر. عبدالباقی سیدی ، محمد رسول سیدی و فرهاد سیدی برادر زاده ها. محمد عثمان انوری و میوند نظری دامادان.

نسبت وفات مرحوم عبدالرحیم سیدی سابق کارمند شرکت افسوتر به اطلاع دوستان میرسانند که مراسم تشییع جنازه و خاک سپاری آن مرحوم روز شنبه 24 سپتامبر2011 میلادی ساعت 10:30 قبل از ظهر در حضیره یی مسلمانان شهر وایله دنمارک برگذار میگردد .

مجلس فاتحه مردانه و زنانه آن مرحوم در همان روز( 24سپتامبر) از ساعت 11:30 الی 13:30 در مسجد جامع عرب های شهر وایله به

ادرس:

 

Boulevarden 23A

7100 vejle

برگذار میشود.

انالله وانا الیه راجعون

.........................................................................................

 

پیام تسلیت

افغان های  شهر وایلهء دنمارک

پیام تسلیت

 

با تاسف و درد و دریغ فراوان اطلاع حاصل نموديم که  یکی از فرزندان نستوه میهن و یکی از شخصیت های محبوب ، نیک نام  وافغان  دوست شهر وایلهء دنمارک  عبدالرحیم سیدی  داعی اجل را لبیک  گفته  و به  صفوف جاودانه گان  پیوسته است .

(انالله وانا الیه راجعون)

ما اعضای کمیته رهبری  اتحادیهء دوستی افغان ـ دنمارکی  شهر وایله در حالیکه نبود این شخصیت خوب و صادق وطن را یک ضایعه بزرگ و جبران ناپزیر میدانیم ، به نمایندگی از تمام افغان های شهر  وایلهء دنمارک  و سيلتآ مراتب تسليت و همدردي خويش را براي محترمه فوزیه سیدی ، محترم  احمد فرید سیدی، احمد فهیم سیدی ، احمد فواد قیس سیدی  و باقی فامیل ، خانواده  و دوستان شان ابراز داشته روح متوفا را شاد و بهشت برين را جايش آرزو میداریم .

بااحترام

 

 کمیته رهبری اتحادیه دوستی افغان دنمارکی شهر وایله

 

 اسد ا لله فروتن« سلطانی»

شهر وایله - دنمارک

22/09/2011

آخرین دیدار

آن زمان که دست نوازشگر طبیعت په تو چهره می افگند دختران فلک اشاره ء چشم داشتند ، به یادم هست که در کوه پایه های هندوکش برایم گفته بودی ، میرویم در مسیری راه روان جادهء انسان و انسانیت ولقمهء نانی برای توده های زحمتکش و بی سفره را بر می آوریم .زمستان سختی  برسر زمین کابل و کابلیان سخت ناراحت کننده بود. برای مردم بی بضاعت و ناچار مختلطی کابل نشین قطار های راه پیمایان افسوترجاده های تنگاتنگ شاهراه شمال را می پیمود . که ناگهان با امواج سرد طبیعت روبرو شدیم و اما تو با نیروی پایمردانهء خویش به ندای مادر وطن و بنا بر داشتن اعتقاد خدمت به مردم و  دستور راه همبستگان و همفکران راهی را که انتخاب نموده بودیم ، با تحمل و شکیبایی به خاطر  رسانیدن حد اقل یک پارچه نانی برای فقیران و طفلکان معصوم نیازمند چشم به راه، راه منزل مقصود را در پیش داشتیم. از دره های پر پیچ و خم و مخوف سالنگ ها که نیروهای سیاه دل در ان ساحات سایه داشتند ، عبور کرده و به حیرتان رسیدیم.

با تحمل ده ها درد  و شب زنده داری ها موفق به انتقال اولین کاروان مواد اولیه به همشهریان کابل شدیم. سال 1988 هم  پشت سر گذشت ،روز ها سیاه و درد ناک  در حال چتر زدن بر مردم بی دفاع بود ، همه هر طرف اواره گشتند ، سر انجام ما هم بنا بر جبر زمان  و جفا های همسایگان نا مسلمان و از دست عمال شوم نیروهای متحجر و سیاستمداران نا اهل وطن راه هجرت را در پیش گرفته و به کشور دنمارک متواری شدم.

با در د و دریغ و تاسف که امدنم به دنمارک  علاوه بر انکه دوری از وطن و مردم وطن در ذات خود سخت دردناک است ، اما دردناکتر برایم در زندگی این بود، که دوست صحیمی و عزیزم  زنده یاد عبدالرحیم سیدی سابق کارمند افسوتر را که  12 سال در یک محل زیست باهم برادرانه زندگی داشتیم ، در حالت بیمار در بستر شفاخانه 2 ساعت قبل از وفاتش  بتاریخ 22/09/2011در شفاخانه ای شهر وایله دنمارک ملاقات کردم، او در همان لحظهءمرگ و زندگی مرا به یاد داشت و از روز های تلخ و شرین  گذشته خاطرات را با هم زنده ساختیم  او چهره نورانی  حرف های پر محبت  25 سال  قبل را از دست نداده بود ، هیچ چیز را فراموش نکرده بود.اولین و آخرین دیدارم با زنده یاد عبدالرحیم سیدی با تاسف که اگر از یک سو صحبت های شرینش  مرا امید وار میساخت که دوستم شفا می یاید اما دریغآ که مرض شوم سرطان برایش اجازه دیدار مجدد  و ادامه زندگی را نداد.

انا لله و انا الیه راجعون

بدینوسله مراتب تسلیت و همدردی خویش و اعضای خانواده ام را به محترمه  فوزیه جان ،احمد فرید سیدی، احمد فواد سیدی و  قیس جان سیدی   و محمد رفیق یوسفی ابراز داشته ،از بارگاه ایزد متعال برای جمع بازماندگان مرحوم صبر جمیل  و برای مرحوم بهشت برین استد عا مینماییم. 

 

 


September 26th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.




دوستان مرحوم سبدی از شهر فریدشیای دانمارک
باتاءثر اطلاع یافتیم که شخصیت ولا،رفیق صمیمی،دوست دوستداشتنی وگرانقدر ماعبدالرحیم سیدی داعی اجل را لبیک گفته به حق پیوسته است.حقا که برگشت همه بسوی اوست.ما دوستان سیدی نبود این شخصیت واقعا"ستودنی را در کنار خود دور از تحمل میدانیم ،ولی چارۀ جز تسلیم به ارادۀ آفریگار آفرینش نداریم. بناء" هم بخود صبر میخواهیم وهم به تمام اعضای فامیل محترم ونجیب این شخصیت گرانقدر. خدا با صبر کنندگان است. دوستان مرحوم سیدی از شهر فریدشیای دانمارک.




اشرف هاشمی از هلند
شخصیت عالی محترم سیدی صاحب را که من از جند سال بدین سو می شناسم مرد مهربان محبوب دوستان و اقارب بوده مرگ او ضایع بزرگ برای خانواده و دوستانش بوده نبود ان جای خالی در قلوب آشنایان خواهدبود تسلیت برای خانواده محترم شان جنت فردوس برای شخص سیدی صاحب آرزو دارم




غفار عاجز یار
با تاسف و تالم اطلاع حاصل نمودم که الحاج عبدالرشید عزیزی پدر محترم امان عزیزی و مجید عزیزی دایی اجل را لبیک گفته و به‌‌ احق پیوست . بدین وسیله در گذشت مرحومی مغفور را برای با زماندگان و اقارب و عزیزان مرحومی تصلیت عرض نموده‌. و از با ر گاه ایزد متعال برای متوفا بهیشت برین را آرزو مینمام قابل تذکر است بنده یکی از اقارب نزدیک متوفا میباشم بدین وسیله از شخصیت نیک‌ سطح عالی‌ دانش ، احساس وطن پرستی‌ مرحومی در زمان حیات ا ش اظهار قدر دانی مینما ایم. بالخصوص توجه متوفا در قسمتی تقدیم فرزندان با تحصیل و با اخلاق نیک‌ اجتماعی از جمله کارهای نیک‌ مرحومی بوده که همیش در خا طرات ما باقی خوا هد ٔانا لله و ٔانا آلیه راجعون غفار عاجز یار




محمد عثمان "همراه"
به فامیل مرحومی تسلیت عرض میدارم و جنت برین را از بارگاه خداوند آرزو درام. همیشه در قلب دارم خوبی هایش را هرگز فراموش نخواهد شد " ما از خداایم و بسوی او بر می گردیم"



پيام تسليت شما


  • پيام شما پس از بازبینی منتشر خواهد شد.


نام (لازم):
پست الکترونیکی (نمایش داده نمیشود):
پيام شما:
 
 
مشعل